Lexus | Debrecen

Hírlevél feliratkozás

A Lexus LS tökéletesebb, mint valaha

A Lexus fejlesztőmérnökei a legapróbb részletekig megvizsgálták a világ legzöldebb luxusautógyártójának zászlóshajója, az LS felsőkategóriás csúcslimuzin menettulajdonságait, kényelmét és csendjét befolyásoló tényezőket. Az ezt követően általuk eszközölt finomítások jóval túlmutatnak a felfüggesztés és a csillapítóelemek finomhangolásán: a módosítások a gumikat és az üléseket is érintették, így a már eddig is a kézműves kidolgozás, a kifinomultság, a luxus és a precizitás legmagasabb szintjét nyújtó Lexus LS tökéletesebb lett, mint valaha.

A Lexus LS sorozatának harminc évvel ezelőtti megjelenése óta a menetkényelem az autó egyik kiemelten fontos és meghatározó jellemzője. Az első LS eleve magas általános műszaki és minőségi színvonala arra ösztönözte a fejlesztőket, hogy minden egyes újabb generáció bevezetésekor még tovább növeljék a modell kényelmét és finomítsák műszaki részleteinek kidolgozottságát. Ez az elkötelezettség vezetett el mára a 2021-es LS kivételes menetkényelméhez úgy, hogy a fejlesztők nem vezettek be alapvető szerkezeti újításokat, azonban a részleteket és az egyes alrendszereket tovább finomították. A változtatások jóval túlmutatnak a szerkezeti alapokon, például a futómű finomhangolásán és a lengéscsillapítók újrakalibrálásán. A tervezőgárda a gumikkal és az ülések szerkezetével, gyártástechnológiájával és anyagaival is sokat foglalkozott. Munkájuk eredményeként az LS menetkényelmi jellemzői minden korábbit felülmúlnak, ugyanakkor a modell jellegzetes dinamikus karaktere változatlan maradt. Az LS ötödik generációja 2018-ban érkezett, a Lexus GL-A padlólemezének első modelljeként. A friss padlólemez nemcsak a karosszéria merevségét növelte meg jelentősen, de alacsony súlypontjával a menetdinamikai jellemzőkre is komolyan hatott. A multilink szerkezetű futómű megújult, a változó csillapítású adaptív felfüggesztés rendszere pedig forradalmi átalakuláson ment át, hiszen a korábbi kilencféle alapbeállítás helyét egy lényegében fokozatmentesen szabályozó rendszer vette át, amely 650 beállítási lehetőség közül választja ki az adott pillanathoz és járműdinamikai helyzethez éppen leginkább megfelelőt. E módosítások összessége alkotja a jellegzetes, kifinomult és kényelmes, egyedi Lexus vezetési élményt.

uj Lexus LS 2LexusDebrecen

“Az évek során folyamatosan finomítottuk és fejlesztettük a márka zászlóshajóját, az LS-t. A vezetési élmény kérdésében úgy döntöttem, álljon a kifinomultság a központban, hiszen ez az LS, sőt a teljes Lexus márka egyik legfontosabb, legmeghatározóbb vonása. Így aztán az alapoktól elindulva finomra hangoltuk a teljes rendszer működését.” – avat be az LS főkonstruktőre, Toshio Asahi.

uj Lexus LS 3LexusDebrecen

A csillapítási jellemzők a kényelem alapvető elemei, hiszen a fő cél, hogy az útfelületi egyenetlenségéből a lehető legkevesebb jusson el az utasokig. A kifinomult AVS rendszert tovább finomhangolták a mérnökök, új lineáris karakterisztikájú mágnesszelepeket alkalmazva, és megnövelve a szabályozószelepek áteresztő képességét. A változások hatására nem csupán a menetkényelmi jellemzők módosultak, hatásuk a kormányzáson és a menetstabilitáson is érezhető.

uj Lexus LS 9LexusDebrecen

A rezgések még hatékonyabb kiszűrése érdekében az LS motortartó bakjai és hátsó felfüggesztésének szilentblokkjai is folyadéktöltésűek. Az első-hátsó kanyarstabilizátorok vastagsága megnőtt, ez tovább csökkenti a kanyarodási oldaldőlést. Mivel az autó a gumiabroncsokon keresztül kapcsolódik az úthoz, azok anyaga és jellemzői jelentősen befolyásolják a menetkényelmet. Az LS valamennyi változatához alapfelszerelésként jár a defektmentes kerékkészlet. Az ilyen felépítésű abroncsok oldalfalai eleve jelentősen merevebbek a hagyományosakénál. Az új LS abroncsai azonban puhább oldalfalakkal készülnek, és gumikeverékük összetétele, valamint belső szerkezetük is megváltozott, kifejezetten a nagy frekvenciájú rezgések tökéletes kiszűrése érdekében. Az utasok komfortérzetében az ülések szerepe kiemelten fontos. Az LS ülései a márka legkifinomultabbjai, többféle állítási lehetőséggel, fűtéssel, szellőzéssel, és finoman beállítható, szabályozható masszázsfunkcióval. Az új LS üléseinek megformálásakor a komfortérzet fokozása volt a legfőbb cél, a vastagabb párnázás a korábbinál egyenletesebben veszi fel és osztja el a test tömegét. A fejlesztőcsapat többféle habanyagot is kipróbált annak érdekében, hogy megtalálja azt, ami a legjobban tart, és mindenféle hőmérsékleti viszonyok közepette egyaránt kiválóan teljesít. Az ülések varrásai is mélyebbek a korábbiaknál, ennek hatására a párnázat puhább, ugyanakkor rezgéselnyelő képessége is javult. A Takumi kézművesség iránymutatásai alapján megtervezett és kivitelezett varrások kialakítása olyan, hogy a bőr szerkezete ne károsodjon, felülete pedig ne ráncosodjon.

uj Lexus LS 4LexusDebrecen

uj Lexus LS 5LexusDebrecen

uj Lexus LS 6LexusDebrecen

uj Lexus LS 7LexusDebrecen

uj Lexus LS 8LexusDebrecen

uj Lexus LS 11LexusDebrecen

uj Lexus LS 12LexusDebrecen

uj Lexus LS 13LexusDebrecen

uj Lexus LS 14LexusDebrecen

lexus lbx szinezo